AnnemonikeC30magazine

woensdag, december 20, 2006

Grote fake finale

Volvo C30 PRODUCT OF FREE WILL

Beste enthousiaste fan en sponsor!

De jury heeft beslist en helaas…..net niet op mij.
Woensdag avond jl. heeft tijdens een launchparty in Loods 6 te Amsterdam de formele introductie van de Volvo C30 aan de pers plaatsgevonden. Nadat de pers weg was waren wij, de magazine redacteuren met ieder 3 vrienden welkom voor de prijsuitreiking.
De Volvo C30-publieksprijs is naar magazine redacteur Coen gegaan: Hij verkondigde daarna en-publiek dat hij als IT Universiteit Twente-student email bestanden van verschillende IT-projecten heeft gebruikt en daarmee spam-emails heeft gegenereerd die hem uiteindelijk het hoogste aantal stemmen heeft gegenereerd. Tja…
De Volvo C30-juryprijs is naar magazine redactrice Esther gegaan; Zij bedankte haar professioneel ingehuurde team van DTP-er, tekstschrijver en fotograaf voor de realisering van haar magazine! Frappant; haar magazine nooit als PDF op de Volvo website gestaan. Naar wie de derde Volvo is gegaan??? Daar is niet over gerept….
Ik kreeg verschillende enthousiaste opmerkingen over de Volvo sport sponsering met de origineel vastgelegde maar vooral nog strakke kontjes van de Gooische Veteranen-A met de Old master Volvo 1800ES!
Tijdens een heel leuk persoonlijk gesprek met de Zweedse Volvo-C30 chief-designer Simon Lamarre (Volvo heeft 50 ontwerpers vast in dienst) en Volvo colour designer Cecilia Mark realiseerde ik me des te meer dat het meedoen aan zo’n wedstrijd ook heel leerzame aspecten kent en dat ik hun ontwerp ideeën knap verwoord heb in mijn Product of free will magazine. Via deze link kan je hun ideeën volgen! http://www.volvocars.nl/campaigns/MY07/C30/Phase2Geneva/default.htm

Bij elke wedstrijd heb je een winnaar en vele verliezers. Ik ben gewend om wedstrijden te spelen en die te verliezen maar dan wel op basis van eerlijkheid. De grote finale was een perceptie en deceptie. Ik had van VOLVO meer professionaliteit verwacht en op zijn minst een naleving van de algemene voorwaarden. De email wisseling tussen de deelnemers gaf de ontevredenheid over de wijze waarop ook duidelijk aan. Maar toen ik mijn gedrukte magazine in ontvangst mocht nemen was ik enorm trots dat ik, als amateur op het magazine-redactiegebied, dit ZELF, met mijn eigen ideeën, fotografie en creativiteit heb weten te realiseren, alles binnen 8 dagen en daarmee tot de laatste 22 ben gekomen! Ik heb daarnaast de eerlijke PR wijze gebruikt en daarbij heel veel steun gekregen van jou, de Volvo-dealer NIHAM-Den Haag die elke showroom bezoeker op mij heeft laten stemmen, mijn vele fans en mijn adviseurs.
Mijn grote dank is aan jou voor al je support!
And the future…..My VW GOLF is still my free will…….

THANKS!!!!
Annemonike